יום ג', יט’ באדר ב' תשע”ט
דף הבית אודות הנהגת הורים גלריית תמונות חדר מורים יצירת קשר
קרא עוד...
מחצית א' תשע"ט
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
בשבועות הקרובים לא יתקיים כינוס פרשת שבוע :( לכן אני שולח לכם את המצגת שתוכלו לעשות לעצמכם כינוס בבית...
קרא עוד...
קרא עוד...
השפה האומנותית – על כל גווניה- מאפשרת לכל אדם, מרחב חשיבתי שאינו בהכרח מילולי. מתוך תפיסה זו, עדינה יגוד מוריס (מטפלת באומנות ומספרת סיפורים) פיתחה מערך שיעורים עבור תל"ן "אומנות הסיפור" בשיעורים אלו משולבים מלבד הספר, עבודה עם כלים אומנותיים שונים, במטרה להרחיב את חשיפת הילדים לעושר השפה האמנותית. כל זאת במטרה להכיר ולהנגיש את הכלי האומנותי (במגוון צורותיו) ככלי שימושי להתמודדות עם שאלות והתלבטויות בחיי היומיום.ששיעורים נוספת לשיעורים הללו מטרה אוריינית מובהקת של עידוד ראשית הקריאה ואימוץ הספר כ"חבר לחיים". השיעורים מאורגנים על פי יחידות נושא. כל נושא מתפרס על פני 2-3 שעורים. יחידות הנושא יתרכזו בעיקר סביב ערכים יהודיים , יחסים לחבר. התמודדות עם קושי ולהיות שונה.... מהלך השיעורים כולל בדרך כלל ספר. דיון ב שאלה העולה דרך הסיפור, דיון מילולי ויצירה אמנותית (כולל תרגילים תיאטרליים, ציור, ומוסיקה). היצירות האומנותיות שנלקחות הביתה מאפשרות לילדים להמשיך את הדיון גם בבית עם המשפחה.
קרא עוד...
בתלן דרמה אנחנו לומדים איך לעבוד יחד כקבוצה, מפעילים את החושים והמחשבה ומפתחים יצירתיות. בחוג התלמידים רוכשים מיומנויות במה כגון אילתור, עיצוב דמות, עמידה על במה, שימוש נכון בגוף ובפנים, דיקציה ועוד. בד בבד נשזרים בסיפור ערכים של עבודת צוות, ביטחון עצמי, הקשבה, התמודדות עם סיטואציות המתרחשות בבית או בבית הספר בשלב זה של החיים ועוד. כל שיעור מתובל בהמון הומור וכיף, ומעניק לילדים במה לביטוי של רגשות, מחשבות ורצונות.
קרא עוד...
מצ"ב תמונות משוק אינטליגנציות / שוק קח-תן שמעבר להיותו אקולוגי וחברתי, אנו מתרגלים בו - *אינטליגנציות תוך אישית ובין אישית = תלות הדדית, כבוד, נימוס, מנהיגות עצמית.*אינטליגנציה מילולית - דיוק בשפה ובחשיבה, ניהול מו"מ וכו. *אינטליגנציה לוגית - תכנון, סדר,מניעת פזיזות.*אינטליגנציה מרחבית - מסתובבים במרחב, שומרים על המרחב האישי שלנו ושל זולתנו. *אינטליגנציה גופנית. )במקרה של השוק - פחות מתרגלים אינטליגנציות - מוזיקלית וטבעית..( וגם נהנים על הדרך
קרא עוד...
בשיעור שלנו הילדים לומדים להתחבר לעצמם ,לגלות ,לזהות ולקבל את כל מה שנוכח בתוכם, תחושות ,רגשות, כוחות פנימיים ומשאבים , קשיים ותכונות אישיות ,גם את אלו שפחות קל להם איתם .הם לומדים לווסת רגשות ולבחור לחשוב ולהגיב ממקום חדש שהם מגלים בעצמם.הם לומדים להתמודד עם אתגרים ,שלא חשבו שיוכלו להם .וכל זאת תוך כדי סיפור ומשחק,יצירה ודימיון,תנועה ונשימה . בתמונות ציורים של ילדים שמביעים את ההרגשה שלהם ,תמונות של מקומות שמזכירים להם תחושה בטוחה ,זיכרון נעים, מפת אוצרות של הילדים שמעצימה ,נותנת כוחות ומזכירה להם את העוצמה שלהם. וכוכב ההרגשות שמאפשר להם לתלות מחוץ להם את כל מה שיש שם בפנים ולהרחיק במעט את כל מה שלא נוח. תגובות הילדים כבר בשלב זה של השנה ,מפתיעות ומרגשות מאוד .אצטט חלק מהן כאן:"נזכרתי במפת האוצרות כשאחי הכעיס אותי וזה מיד הרגיע את הכעס והרגשתי תחושה נעימה מזה"."מסקרן לגלות מה עוד יש בגוף שלי."
קרא עוד...
מהמתרחש בבית הספר
אני מאמין
דבר המנהלת
לוח פעילות חודשי
ספריה
מרחבים כיתתיים
תחומי דעת
פינת הרב
תל"ן
למידה בשעת חירום